Sammandrag från informationsmötet

2015-06-06 Ken InfoMöten

telia
Medlemmar som vill ha gruppavtal med Telia måste teckna dessa senast 7/6. Det är bråttom på grund av Telias prishöjning.

Q & A med Pernilla från Telia:

Q:
Varför finns det inte fler Norska kanaler att välja på?
A:
Telia har bara 3 stycken Norska kanaler i sitt utbud.
A:
(Kommentar från Per-Anders Andersson) ”Det bara är 3 Norska kanaler i Telias utbud, och hos alla andra TV-operatörer i Sverige. Det är bara dessa 3 (NRK1, NRK2, TV2 Norge) som av upphovsmannaskäl får distribueras utanför Norge för närvarande.”
Q:
Fungerar Play-funktionen utomlands?
A:
Nej.
Q:
Blir det billigare utan telefon?
A:
Nej, det blir det inte.
Q:
Vad händer med mitt gamla telefonnummer?
A:
Telia kan hämta över numret.
Q:
Kan man välja till film- och sportkanaler i kanalpaket ”Mixa 8/16”
A:
Nej, på Telia.se kan man se vad som ingår i dem olika kanalpaketen.
Q:
Jag har Telia med bindningstid kvar idag, vad händer med den?
A:
Det är ingen uppsägnings-/Bindningstid om du byter från ett Telia abonnemang till ett annat.
Q:
Jag har fast nummer till mobil idag, går det att flytta?
A:
Ja.
Q:
Gruppabonnemanget faktureras via fiberföreningen, men hur fungerar det med tilläggstjänster?
A:
Tilläggstjänster faktureras separat av tjänsteleverantör (Telia/Boxer) direkt till kund.
Q:
Vad händer med abonnemanget om man flyttar?
A:
Den nya ägaren tar över abonnemanget.
Q:
Vad har Telia för bindningstider på övriga tjänster?
A:
Inga, förutom på kanalpaket med Viasat (12 månader).
Q:
Byter Telia åskskadad utrustning och i så fall hur?
A:
Ja. Antingen via post eller i Telia butiken på Torp.
Q:
Om man tecknar avtal nu till helgen, när börjar man betala?
A:
Telia fakturerar föreningen kvartalsvis, första fakturan skickas några dagar efter driftsättning.
Q:
Kommer ni att förbättra er kundtjänst?
A:
Ja, vi jobbar ständigt med att förbättra upplevelsen och tillgängligheten.
Q:
Kan ni ta in nya kunder i gruppabonnemanget senare?
A:
Ja, en gång om året kan Telia öppna upp för nya kunder, men då måste man betala hårdvaran själv.

5565481131

Q:
Kan jag titta på olika kanaler på olika TV-apparater i hemmet?
A:
Ja, men du behöver extra kort.
Q:
Kan jag se på mina betalkanaler i sommarstugan?
A:
Ja, om du har antenn, box och tar med dig ett boxerkort.
Q:
Har ni några andra nordiska kanaler i ert utbud?
A:
Inte via antenn, men till hösten när vi får i gång IPTV via fiber kan vi erbjuda nordiska kanaler.
Q:
Byter ni åskskadad utrustning gratis?
A:
Osäkert.
Q:
Har ni något sista datum för att ansluta sig till ert gruppabonnemang?
A:
Nej, men vi förlänger bindningstiden.

 

Yngves
Per och Jan-Ove visade upp sig och berättade att de kommer att mejla ut tider för installation till kunder. De kommer installera mediaomvandlaren och dra patchkabel genom yttervägg. Men i deras uppdrag ingår inte att göra hål i vägg eller förbereda kanalisation, det är medlemmens uppgift.

Info

  • Öppet hus 6/6 för dem som vill teckna gruppavtal på Mellegården mellan kl 11:00 – 15:00.
  • Årsmöte 23/6 kl 18:00 på Tånga.
  • Zitius bjuder på 1 månads gratis bredband via Q-market efter att nätet driftats.
  • Om något krånglar, kontakta er tjänsteoperatör (t.ex. Boxer eller Telia) först.
  • Gruppavtal med Telia eller Boxer kräver att minst 50 medlemmar tecknar avtal.
  • För att kunna få igenom patchkabel igenom väggen rekommenderas kanalisation med innerdiameter 16 mm eller större. Kanalisation som exponeras för soljus bör vara UV-beständig.
  • Mediaomvandlaren skall inte placeras i fuktig miljö.

Comments are currently closed.